Kalendarz imprez motoryzacyjnych

Winter Offroad Challange 4x4 Chojnice

sobota 08.12.2018
Zagórki, woj. POMORSKIE
4X4, PRZEPRAWOWE
Zapraszamy na ostatnią w tym sezonie imprezę organizowaną przez 4x4 Chojnice.
Ponownie spotykamy się w tzw. "Piekiełku" ale tym razem rajd ma szczytny cel , gdyż "FAJNIE JEST POMAGAĆ!"
Celem naszej imprezy jest 100% zbiórka z Waszego wpisowego pieniędzy na przedszkole w miejscowości Pieniężnica .
Za wasze wpisowe wyposażymy w/w placówkę w najbardziej potrzebne dla dzieci rzeczy , ale o tym później.
Kilkadziesiąt pieczątek w różnym stopniu trudności .



Klasy jak zawsze
-Turystyk (zabrać rodzinę znajomych)
-Wyczyn (zabrać rodzinę znajomych)
-Extreme (zabrać rodzinę znajomych)
-Open (zabrać rodzinę znajomych)
-Quad (zabrać rodzinę znajomych)
Wpisowe 150zł plus zabawka dla dziecka (Panie z przedszkola prosiły o nie przynoszenie pluszaków (czyli lalka dla dziewczynki auto dla chłopca)
Zgłoszenia proszę wysyłać na maila 4x4chojnice@wp.pl lub w dniu imprezy złożone w biurze zawodów.
Informacje ogólne
Organizator: 4x4 CHOJNICE.
1.Termin: 8.12.2018 od godz. 9.00 do 8.12.2018 godz. 17.00.
2. Wpisowe wynosi 150zł, plus zabawka bez względu na ilość osób w pojeździe, jednakże nie więcej niż w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.
3. Potwierdzeniem i warunkiem uczestnictwa jest wpłata wpisowego w dniu zbiórki.
4. Zapisy przyjmowane są na e-mail 4x4chojnice@wp.pl lub sms 511201202
6. Baza Startu i Imprezy : GPS 53.6874101 17.4493385
Dane do navi: Zagórki k. Chojnic
8. Ramowy program imprezy:
Sobota
- 7.00 otwarcie bazy rajdu, plombowanie aut
- 8.50 odprawa,
- 9.00 start
- godz. 16:00 zakończenie zdawania Kart Drogowych, ognisko,
- godz. 16:30 ogłoszenie wyników
- godz. 17.00 zakończenie imprezy.
§ 2. Warunki uczestnictwa.
2.1. Opłacenie wpisowego w dniu rajdu.
2.2. Pojazd biorący udział w imprezie musi spełniać następujące warunki:
- dopuszczalna masa całkowita do 3,5T ,
- zarejestrowany i dopuszczony do ruchu drogowego ,
- ważne badanie techniczne,
- posiadać aktualne i opłacone ubezpieczenie OC i NNW ,
- kaski ochronne dla załogi typu samochodowego lub motocyklowego (obowiązkowe tylko na OS, zalecane w przeprawie w klasach: wyczyn, extrem, open)
- wyposażony w minimum jedną gaśnicę, apteczkę, lina lub taśma holownicza, haki z przodu i z tyłu służące do wyciągania o wystarczającej wytrzymałości. Nadwozie zamknięte lub pałąk bezpieczeństwa
- maksymalna zewnętrzna średnica kół to 37 cali. Dopuszcza się wyjątki po konsultacji z organizatorem.
- musi być oznaczony naklejką z numerem porządkowym na bocznej częsci auta, najlepiej drzwi, oraz wszystkimi dostarczonymi przez organizatora naklejkami sponsorów ( w dowolnych miejscach pojazdu ).
2.3. Uczestnik biorący udział w imprezie musi spełniać następujące warunki:
- kierowca pojazdu musi posiadać ważne prawo jazdy o odpowiedniej kategorii
- załoga i pasażerowie pojazdu muszą posiadać ubezpieczenie zdrowotne od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków
- ze względu na bezpieczeństwo swoje i uczestników zabrania się SPOŻYWANIA ALKOHOLU PODCZAS IMPREZY oraz innych środków odurzających
2.4. Organizator nie dokonuje sprawdzenia powyższych warunków, a kierowca zgłaszając swój udział i podpisując oświadczenie deklaruje, że spełnia wszystkie powyższe warunki uczestnictwa. Wzór oświadczenia określa załącznik nr 1.
2.5. Uczestnik odpowiada za stan techniczny swojego samochodu, za jego przygotowanie do imprezy oraz za jego ewentualne naprawy podczas Imprezy.
§ 3. Informacje o przejeździe i uczestnikach
3.1. Przejazd będzie się odbywał wzdłuż wyznaczających trasę taśm koloru biało-czerwonego.
3.2. Miejsca wyłączone z imprezy są oznaczone taśmą koloru biało-czerwonego. Pod groźbą wykluczenia z Imprezy, kategorycznie zabrania się zrywania, omijania taśm zabezpieczających.
3.3. Poza miejscami wyznaczonymi, kategorycznie zabrania się poruszania po uprawach leśnych i rolnych (obsiane i obsadzone pola, łąki, zaorane pola itp).
3.4. Po prawej stronie pojazdu zostanie przyplombowana Karta Drogowa (KD). Nie ma przelotek.
3.5. Przejazd polegać będzie na próbie pokonania wyznaczonej trasy w jak najkrótszym czasie i zaliczenia rozmieszczonych Pieczątek oraz Odcinków Specjalnych (OS). Pieczatki i OS są klasyfikowane osobno.
3.6. Trasa przejazdu (z wyłączeniem pieczątek) jest do przejechania przez każdy fabryczny samochód terenowy z napędami 4x4.
3.7. Uczestnicy zobowiązani są do poruszania się ściśle po terenie imprezy. Niedopuszczalne jest jakiekolwiek poruszanie się poza trasą, z wyjątkiem publicznych dróg asfaltowych.
3.8. W przypadku decyzji o rezygnacji z udziału w imprezie podczas jej trwania kierowca jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Organizatora Imprezy
3.9. Na trasie przejazdu imprezy trzeba się liczyć z napotkaniem innych uczestników ruchu drogowego, w tym pieszych. Wówczas należy zachować szczególną ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania.
3.10. Poza wyznaczonymi miejscami typu OS (Odcinek Specjalny) uczestnicy imprezy zobowiązani są do przestrzegania przepisów Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.
3.11. Na zdobycie wszystkich pieczątek i zaliczenie tras OS jest wyznaczony określony czas 13 godzin dla każdej załogi.
3.12. Start i wyjazd samochodów w teren odbywa się w kolejności dowolnej.
3.13. Na listę uczestnicy będą wpisywani zgodnie z kolejnością wpływu na konto wpisowego lub zaliczki.
§ 4. Zasady obowiązujące na KJST (konkursowa jazda samochodem terenowym):
REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY
KONKURSOWA JAZDA SAMOCHODEM TERENOWYM
"WINTER OFF-ROAD CHALLENGE”
Zagórki
8.12.2018 r.
Organizator: 4x4 chojnice , 4x4 chojnice i okolice, Automomobilklub Rallyland
WSTĘP
Konkursowa Jazda Samochodem Terenowym zostanie przeprowadzona zgodnie z postanowieniami:
Międzynarodowego Kodeksu Sportowego,
w części nie dotyczącej sportu kwalifikowanego Regulaminu Ramowego Konkursowej Jazdy Samochodem Terenowym,
Ustawy „Prawo o Ruchu Drogowym RP”
i niniejszego regulaminu uzupełniającego.
Modyfikacje, zmiany i/lub uzupełnienia do niniejszego Regulaminu Uzupełniającego będą publikowane wyłącznie w numerowanych i datowanych komunikatach ogłaszanych przez organizatora.
PROGRAM IMPREZY
Otwarcie listy zgłoszeń 10.10.2018
Zamknięcie listy zgłoszeń 8.12.2018
lub wcześniej po zapełnieniu listy startowej
Odbiór administracyjny 8.12.2018 godz. 8-9.00
Badanie kontrolne BK / Plombowanie aut 8.12.2018 godz. 8.00 – 9.00
Pierwsze posiedzenie ZSS
Publikacja listy załóg dopuszczonych do startu 8.12.2018 godz. 8.45
Odprawa uczestników 8.12.2018 godz. 8.50
Start 8.12.2018 godz. 9.00
Meta 8.12.2018 godz. 16.00
Posiedzenie ZSS 8.12.2018 godz. 16.15
Opublikowanie końcowej klasyfikacji nieoficjalnej 8.12.2018 godz. 16.20
Rozdanie nagród 8.12.2018 godz. 16.30
Zakończenie imprezy 8.12.2018 godz. 17.00
1. USTALENIA OGÓLNE
1.1. Miejsce i termin imprezy
Impreza odbędzie się dnia 8.12.2018
Start – 8.12.2018 godz. 8.00
Meta – 8.12.2018 godz. 17.00
GPS 53.6874101 17.4493385
Wjazd na bazę – Zagórki
1.2 Nazwa i ranga imprezy
WINTER OFF-ROAD CHALLENGE” – Konkursowa Jazda Samochodem Terenowym
1.3 Numer wizy ZO PZM
1.4 Lokalizacja Biura
Biuro znajdować się będzie dnia 8.12.2018 od godz. 8.00
W BAZIE RAJDU ZAGÓRKI
1.5 Lokalizacja startu, mety i parku zamkniętego
Start – Zagórki
Meta – Zagórki
Park zamknięty - nie przewiduje się
1.6 Charakterystyka
Impreza zostanie przeprowadzona w ciągu jednego dnia
Na trasie zlokalizowana będzie jedna próba sprawnościowa o długości:
• 1,2 km
pokonywana na czas.
Trasa imprezy i kolejność pokonywania prób są obowiązkowe.
2. ORGANIZACJA
2.1 Nazwa organizatora
4x4 Chojnice, 4x4 Chojnice i okolice
2.2 Adres
Krojanty ul. Osiedlowa 5, 89-620 Chojnice
2.3 Władze
2.3.1 Zespół Sędziów Sportowych
Mariusz Dorawa
Sebastian Nowak
Andrzej Paban
2.3.3 Osoby oficjalne
Dyrektor Imprezy
Kierownik Biura Rafał Wojtowicz
Kierownicy prób Tomasz Pietrzykowski
3. ZGŁOSZENIA
3.1 Załoga
3.1.1 Załogę stanowią wyłącznie dwie osoby, określani jako kierowca i pilot. Kierowca musi mieć prawo jazdy, a pilot ukończone 17 lat.
3.1.2 Kierowca nie może posiadać jakiejkolwiek licencji kierowcy sportu samochodowego w rozumieniu przepisów Polskiego Związku Motorowego.
3.1.2 Pilot nie może prowadzić samochodu podczas imprezy. W przypadku stwierdzenia prowadzenia samochodu przez pilota, załoga zostanie zdyskwalifikowana. Pilot może posiadać licencję rajdową.
3.2 Obowiązki załogi
3.2.1 Obecność na odprawie uczestników.
3.2.2 Przejazd trasy imprezy w podanej przez organizatora kolejności i kierunku.
3.2.3 Odbycie wszystkich prób zręcznościowych w zapiętych pasach bezpieczeństwa, zapiętych kaskach ochronnych, z włączonymi światłami mijania i zamkniętymi szybami.
Nieprzestrzeganie powyższych przepisów pociągnie za sobą karę do dyskwalifikacji włącznie.
3.3 Procedura zgłoszeń
3.3.1 Zgłoszenia będą przyjmowane poprzez witrynę internetową od 10.10.2018 do 8.12.2018 lub do zapełnienia listy. Zgłoszenie musi być przesłane na adres e-mail: 4x4chojnice@wp.pl lub w dniu imprezy złożone w biurze zawodów.
3.3.2 Jeżeli zgłoszenie jest wysłane pocztą e-mail, oryginał musi dotrzeć do organizatora najpóźniej w dniu odbioru administracyjnego. Oryginał zgłoszenia musi być czytelny i podpisany przez obydwu członków załogi.
3.3.3
3.3.4 Przez fakt podpisania zgłoszenia załoga przyjmuje do wiadomości, że startuje w imprezie na własną odpowiedzialność i zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań
za straty wynikłe podczas imprezy. Zrzeczenie to dotyczy FIA, PZM, Organizatora, osób oficjalnych występujących w imprezie i innych uczestników.
3.3.5 Organizator ma prawo nie przyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyny.
3.4 Maksymalna liczba uczestników
3.4.1 Maksymalna liczba startujących załóg : 100
3.4.2 W przypadku zgłoszenia więcej niż 100 załóg o przyjęciu decydować będzie kolejność wpływu zgłoszeń. Zgłoszenia bez wpłaty wpisowego nie będą przyjmowane.
3.5 Pojazdy dopuszczone
Wszystkie samochody zgłoszone do imprezy muszą posiadać ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych i spełniają wymogi regulaminowe KJST, tj.: do udziału w imprezie dopuszcza się wyłącznie samochody osobowe w rozumieniu Prawa o Ruchu Drogowym lub osobowo – towarowe na bazie podwozia samochodu osobowego lub z nadwoziem typu pick-up.
3.6 Podział na klasy:
Wg. Pojemności silnika:
Brak
Klasa GOŚĆ w której startują zawodnicy posiadający licencję sportową i nie mogą być klasyfikowani w KJST.
3.7 Wpisowe, wpłaty, zwroty
3.7.1 Wysokość wpisowego wynosi:
- 150zł plus zabawka
3.7.2 Wpisowe nie zawiera składki ubezpieczeniowej pokrywającej OC uczestnika wobec osób trzecich.
3.7.3 Zwrot wpisowego może nastąpić w przypadku odwołania zawodów.
4. UBEZPIECZENIE
4.1 Samochody biorące udział w imprezie muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC i NNW
4.2 Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i straty w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak również spowodowanych przez nie w sposób pośredni lub bezpośredni szkód w stosunku do osób trzecich i ich mienia.
5. NUMERY IDENTYFIKACYJNE
5.1 Tablice
Tablice rajdowe z numerem startowym dostarczone przez organizatora na odbiorze administracyjnym należy umieścić w górnej części drzwi przednich z obu stron pojazdu. Brak obu numerów podczas trwania imprezy spowoduje karę do dyskwalifikacji włącznie. Na samochodzie może być tylko tablica aktualnej imprezy.
6. ODBIÓR ADMINISTRACYJNY I ZAPOZNANIE Z TRASĄ
6.1 Miejsce i czas
Baza Rajdu, Zagórki 8.12.2018 od godz. 8.00 – 17.00
6.2 Dokumenty do okazania
- prawo jazdy kierowcy
- ubezpieczenia OC i NNW
- dowód rejestracyjny samochodu z ważnymi badaniami technicznymi
- dokument identyfikacyjny pilota
- pisemna zgoda właściciela w przypadku korzystania z samochodu nie będącego własnością kierowcy ani pilota.
7. BADANIA KONTROLNE
7.1 Miejsce i czas
Baza Rajdu Zagórki 8.12.2018 , godz. 8.00 – 8.50
Spóźnienie na B K powyżej 15 minut powoduje dyskwalifikację załogi z zawodów.
7.2 Wymagania dodatkowe zgodnie z Załącznikiem 2 Regulaminu Ramowego KJST.
Podczas badania kontrolnego sprawdzana będzie zgodność pojazdu z przepisami oraz jego stan techniczny, a także wymagane wyposażenie samochodu oraz załóg.
Samochód przedstawiony do BK musi być oznakowany numerami startowymi, posiadać wypełnioną kartę badania kontrolnego oraz wymaganą reklamę Organizatora.
W skład obowiązkowego wyposażenia samochodów wchodzą:
1. Pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i pilota.
2. Zagłówki foteli załogi.
3. Minimum jedna gaśnica (zaleca się montaż w zasięgu rąk załogi).
4. Kaski ochronne dla załogi typu samochodowego lub motocyklowego.
5. Apteczka z odpowiednim wyposażeniem medycznym.
6. Zderzak przedni i tylny.
7. Haki holownicze o konstrukcji umożliwiającej skuteczną ewakuację pojazdu.
8. Lina holownicza o nośności umożliwiającej ewakuację ugrzęźniętego pojazdu. W przypadku ugrzęźnięcia linę podczepia pilot załogi.
9. Przewody paliwowe na wszystkich końcach muszą być skutecznie zaciśnięte.
10. Zbiornik spryskiwacza pełny.
11. Oznakowanie i obowiązkowe reklamy organizatora imprezy.
12. Ponadto każdy samochód musi odpowiadać następującym warunkom:
a) identyczne koła (obręcz i opona) na każdej osi,
b) wszystkie przedmioty w bagażniku i kabinie muszą być umocowane,
c) w czasie całej imprezy żadna pokrywa nie może być zamknięta na klucz, dotyczy to również drzwi,
d) dodatkowe punkty świetlne - zgodnie z Ustawą „Prawo o Ruchu Drogowym"
e) nie wolno stosować żadnych elementów przeciwpoślizgowych mechanicznych i chemicznych na oponach.
f) opony posiadające znak homologacji E (nie dotyczy klasy "gość")
Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia dodatkowych wymagań, które muszą być ogłoszone komunikatem przed imprezą oraz prawo niedopuszczania do imprezy każdego samochodu, który Komisja Kontrolna uzna za zagrażający bezpieczeństwu ruchu.
9. ODPRAWA UCZESTNIKÓW
9.1 Miejsce i czas
Baza Rajdu Zagórki
8.12.2018 godz. 8.50
10. PRZEBIEG IMPREZY
10.1 Czas i miejsce opublikowania listy startowej.
Baza Rajdu Zagórki, 8.12.2018 godz. 7.00 Oficjalny start 8.12.2018 godz. 9.00
Start załóg w/g listy startowej
11. META
11.1 Zezwala się na wcześniejszy wjazd na metę etapu bez nakładania kary.
12. BEZPIECZEŃSTWO
12.1 Zaleca się stosowanie w pojazdach klatek bezpieczeństwa zgodnych z załącznikiem „J”.
13. NAGRODY
13.1 Rozdanie nagród
Baza Rajdu Zagórki, 8.12.2018, godz. 16.30.
13.2 Wykaz nagród:
Puchary za trzy pierwsze miejsca dla kierowcy i pilota.
14. PROTESTY
14.2 Protesty i zażalenia w sprawie wykroczeń regulaminowych mogą być kierowane do Dyrektora wyłącznie na piśmie, w terminie 30 minut od chwili opublikowania wyników nieoficjalnych. Protesty dotyczące ostatecznej klasyfikacji i protesty zbiorowe nie będą przyjmowane.
14.3 Do protestu dołączona musi być kaucja, która wynosi 100% wpisowego. Kaucja podlega zwrotowi w przypadku uznania protestu. Protest będzie rozpatrzony przez ZSS.
14.4 Wszelkie odwołania od decyzji ZSS, KJST mogą być składane wyłącznie do OKSS PZM. Od decyzji OKSS przysługuje odwołanie do GKSS przy zachowaniu trybu odwołań zgodnie z MKS.
14.5 Kaucja przy odwołaniu do OKSS wynosi 200 % wpłaconego wpisowego, natomiast kaucja przy odwołaniu do GKSS wynosi 400 % wpłaconego wpisowego.
15. KARY
1. Nieobecność na BK lub spóźnienie powyżej 30 minut Niedopuszczenie do startu
2. Samochód nie spełniający wymogów regulaminu Niedopuszczenie do startu
3. Nieobecność na odprawie uczestników Niedopuszczenie do startu
4. Brak wpisów w karcie drogowej Dyskwalifikacja
5. Odbycie próby w nie zapiętych pasach i/lub kaskach ochronnych Dyskwalifikacja
6. Niesportowe zachowanie Dyskwalifikacja
7.Za przewrócenie lub przesunięcie słupka lub chorągiewki podczas próby 5 pkt.
8. Za nieprzepisowy start (falstart) 5 pkt..
9. Za cofanie na mecie próby Dyskwalifikacja
10. Za spóźnienie na Start powyżej 15 minut Dyskwalifikacja
11. Za zgubienie (utratę) karty drogowej Dyskwalifikacja
12. Nanoszenie własnych poprawek w kartę drogową Dyskwalifikacja
13. Stwierdzenie prowadzenia samochodu w czasie trwania imprezy prze z pilota Dyskwalifikacja
14. Za pierwsze przekroczenie przepisów drogowych Kara pieniężna 200 zł
15. Za drugie przekroczenie przepisów drogowych 5 min karnych.
16. Za trzecie przekroczenie przepisów drogowych Dyskwalifikacja
17. Za nieprawidłowe przejechanie lub nieukończenie próby, obcą pomoc mechaniczną (150% czasu najlepszego uczestnika w klasie)
18. Za niebezpieczne zachowanie Dyskwalifikacja
19. Przewożenie pasażerów na próbach sprawnościowych Dyskwalifikacja
Dopuszczalny limit spóźnień:
- na odcinku drogowym 15 min.
- na całej KJST 30 min.
16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
16.1 Organizator zastrzega sobie prawo do właściwej interpretacji niniejszego regulaminu, wydawania instrukcji dodatkowych oraz komunikatów, stanowiących integralnà część regulaminu uzupełniającego jak również do całkowitego odwołania rajdu.
16.2 Przy Rajdzie KJST przeprowadzona zostanie turystyczna impreza towarzysząca w formule OFF-ROAD-u, polegająca na zdobywaniu pieczątek.
Dyrektor KJST
„Winter Off-Road Challenge Chojnice ”
Reklama
Reklama
Reklama